GMC Truck Forum banner

3161 - 3180 of 3209 Posts

·
Super Moderator
Joined
·
5,872 Posts
Discussion Starter #3,161
The R/T is actually slower than an Acadia due to its weight lol

0-60 in 6.1 and 1/4 in 14.1
Vs
0-60 in 6.2 and 1/4 in 14.7

The weight kills the Durango


Sent from my iPhone using Tapatalk
yeah but hemi and sounds mo betta

Also still looks better than GMs new line up.
 

·
n. fil-dert.
Joined
·
7,019 Posts
I just can't get with Durango. It's like Tahoe's redneck cousin.
 

·
In Valor There Is Hope
Joined
·
8,269 Posts
yeah but hemi and sounds mo betta

Also still looks better than GMs new line up.
100% it sounds better, no doubt. I’d only spend that money for an SRT, the RT isn’t worth it IMO. I’d get mad if i got beat by a V6 Acadia lol


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

·
Registered
Joined
·
9,677 Posts
Anything that is dodge is a dumpster 🔥, that being said I agree the 5.3 needs some horses esp in the new burb/hoe however gm will rock the 355 hp rating for the next 20 years. I just hope for ‘23/‘24 they change this ugly ass body style. My dealer only has 3 20s left on their lot, must be due to the corona
 

·
Super Moderator
Joined
·
5,872 Posts
Discussion Starter #3,165
Oh Jesus.

My parents moved to all Chrysler products a while back after stepping away from gm.

They don’t have any more problems than gm.

Buy a vehicle based on looks and features you want to have. The brand logo on the front doesn’t make it any more or less reliable than the other these days.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

·
Registered
Joined
·
38 Posts
Oh Jesus.

My parents moved to all Chrysler products a while back after stepping away from gm.

They don’t have any more problems than gm.

Buy a vehicle based on looks and features you want to have. The brand logo on the front doesn’t make it any more or less reliable than the other these days.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mainly depends on whos driving. My brother in law put 150000 on an 80s K car with no issues. Never beat on it and changed everything by the book. My actual brother can run through 10 cars before the paint on the license plate dries.
 

·
Registered
Joined
·
2,463 Posts
I love my dumpster fire tho lol. My k2 motor blew up at 59k and needed a rebuild. All about luck. Like said buy what you like and roll out. My buddy has a 2020 silveraydo and likes it so far. Col 10 has that f150 and he loves it too
 

·
Registered
Joined
·
9,677 Posts
I love my dumpster fire tho lol. My k2 motor blew up at 59k and needed a rebuild. All about luck. Like said buy what you like and roll out. My buddy has a 2020 silveraydo and likes it so far. Col 10 has that f150 and he loves it too
What ever happened to old wheels off the k2?
 

·
Registered
Joined
·
9,677 Posts
Oh Jesus.

My parents moved to all Chrysler products a while back after stepping away from gm.

They don’t have any more problems than gm.

Buy a vehicle based on looks and features you want to have. The brand logo on the front doesn’t make it any more or less reliable than the other these days.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Truthfully there all a piece of shit. Just put new tires on our 19 equinox after 25k miles, nothing lasts. Is what it is
 

·
Rusty Hinges, porn star
Joined
·
3,514 Posts
Truthfully there all a piece of shit. Just put new tires on our 19 equinox after 25k miles, nothing lasts. Is what it is
I'm about to have to put tires on the Ram at 27K. Bitchstone tires got to go.
 

·
Registered
Joined
·
2,463 Posts
What ever happened to old wheels off the k2?
The 22s and 285/55s went with it. I took nothing off it, which I should’ve but I knew I was movin to a Ram so I said fk it they can have it. Should’ve at least grabbed the amps and the intake off it though
 
  • Like
Reactions: eand28 and heysoos

·
Registered
Joined
·
2,030 Posts
I switched from a K2 Silverado LTZ to a 2019 Ram Laramie and was very happy with my decision, no big issues with the K2 at 70,xxx miles. Recently decided to sell the Ram since I rarely drove it and bought a 14 Grand Cherokee Hemi and so far happy with it. My wife's 2016 Yukon Denali had a lifter issue on memorial day and we ended up needing to have all the lifters and cam replaced at 56,xxx miles. If Ram made a full size SUV I would likely change the Denali out in a few years to one. I have had mostly GM vehicles all my life and recently started looking more at Mopars when shopping ever since my 14 Ram that I had and how much nicer it was than my 13 Silverado. GM seems to lack so much in a lot of catagories anymore that they are loosing their appeal to me.
 

·
Sportbar aficionado.
Joined
·
66 Posts
I've had many different make and models over the years. It was a toss up between the Ram Rebel and Trail Boss. I was leaning heavily towards the AT4 at one point, but couldn't justify the 10% higher price for the same thing as a Trail Boss. There are things available in the Ram that aren't offered in the Trail Boss, such as GPS. The Ram is nicer on the inside, but I bought the Chevy. I was concerned about how the vehicle would age. I've been on both sides of that issue with both Dodge and Chevy. And, I like turning wrenches on my vehicles. It's not like I run to the dealership every time something goes wrong on my vehicles. I'm more comfortable wrenching on GM vehicles than I am Rams. It's just the way it is for me. Different strokes for different folks.

But, you'll never find me in a Ford unless somebody takes my corpse and throws it into 1. The most recent issue I saw was the leaking sunroof that fries electrical components.

Sent from my SM-N960U using Tapatalk
 

·
Sportbar aficionado.
Joined
·
66 Posts
haha like a bad ex-gf you keep going back to
.... like a cold wet puppy that needs sheltering, lol.

I just spoke to my sales rep. I get to pick up my truck first morning. When I first pull into my driveway it'll have 25-30 total miles on it. As soon as my daughter goes down for her nap I'm grabbing my tools and installing several things on it.

Sent from my SM-N960U using Tapatalk
 

·
Just some fuckin guy
Joined
·
2,419 Posts
I switched from a K2 Silverado LTZ to a 2019 Ram Laramie and was very happy with my decision, no big issues with the K2 at 70,xxx miles. Recently decided to sell the Ram since I rarely drove it and bought a 14 Grand Cherokee Hemi and so far happy with it. My wife's 2016 Yukon Denali had a lifter issue on memorial day and we ended up needing to have all the lifters and cam replaced at 56,xxx miles. If Ram made a full size SUV I would likely change the Denali out in a few years to one. I have had mostly GM vehicles all my life and recently started looking more at Mopars when shopping ever since my 14 Ram that I had and how much nicer it was than my 13 Silverado. GM seems to lack so much in a lot of catagories anymore that they are loosing their appeal to me.
You’ll like the GC. The back Leg room can get a little tight with 4 adults but the back seats recline so thats cool.

IM cool with wrenching on pretty much anything but German cars and triton motors.
 

·
Registered
Joined
·
2,030 Posts
You’ll like the GC. The back Leg room can get a little tight with 4 adults but the back seats recline so thats cool.

IM cool with wrenching on pretty much anything but German cars and triton motors.
I have two full time car seats so that isn't an issue, lol. It is honestly more roomy than I thought for the kids. I can have the seat back comfortably and they have plenty of room, maybe as much as the Yukon in the second row. I really do like it so far, the hardest part is the Ram interior was huge compared to this and that part is going to take a bit to get used to but my daily is an Impala so it is a limo compared, lol. IDK if I will like it long term but my plan right now is to continue to stack miles on the Impala and this will replace it as my work daily and I will get another truck. I would like to get a shop built first so IDK when that will happen.
 

·
Just some fuckin guy
Joined
·
2,419 Posts
I have two full time car seats so that isn't an issue, lol. It is honestly more roomy than I thought for the kids. I can have the seat back comfortably and they have plenty of room, maybe as much as the Yukon in the second row. I really do like it so far, the hardest part is the Ram interior was huge compared to this and that part is going to take a bit to get used to but my daily is an Impala so it is a limo compared, lol. IDK if I will like it long term but my plan right now is to continue to stack miles on the Impala and this will replace it as my work daily and I will get another truck. I would like to get a shop built first so IDK when that will happen.
thats odd, my nnbs tahoe felt huge compared the the jeep. Rams always seemed to have picnic tables for center consoles so i could see that lol
 
3161 - 3180 of 3209 Posts
Top