GMC Truck Forum banner

1 - 20 of 20 Posts

·
Registered
Joined
·
523 Posts
Discussion Starter #1
I just picked up 1993 dually. It is currently bagged with the old faithful air over leafs. I am gonna redo the whole setup and was cuious to the best setups for rear. Anyoen make a bolt on kit or prefebbed weld on? Thanks
 

·
Registered
Joined
·
182 Posts
The kp 4 link with canti would probably work. Someone else will probably pipe up soon that knows more than I do. are you plannin on hauling anything with it or is going towards a show truck? Dunno if something like the canti would hold up with the payload a dually can hang with.

Check the group buy section for kp canti info.
 

·
Orale Homes....
Joined
·
1,796 Posts
Air Ride Technologies Air Bar. Cameron (physh1) has one. You have to mod some stuff to add a stepnotch and lay out, but I'm not sure of the details. I don't think KP has made bolt on 4 link for dualies yet.
 

·
03 Tahoe
Joined
·
1,364 Posts
Yup...I'm layed out on a slightly modded airbar. You'll need a step notch to lay of course. With a step you'll need to mount the panhard higher than air ride says. I also welded the upper shock mounts higher. Not extensive mods by any means but needed for laying out and driving at a lower height.

Here are some pics....






Basically, everything is mounted on the step notch instead of the c-notch and stock frame it's meant to install on out of the box.

Cameron
 

·
I don't own a lowrider
Joined
·
4,694 Posts
groundscraper said:
Air Ride Technologies Air Bar. Cameron (physh1) has one. You have to mod some stuff to add a stepnotch and lay out, but I'm not sure of the details. I don't think KP has made bolt on 4 link for dualies yet.
:word:

I haven't seen any KP stuff for anything over a half-ton. The AirBarHD is going to be about your best choice. But you will have to modify it to lay out. Might try talking to Physh1, as he modded his to lay :shake:

Edit, cameron beat me to it :LOL:
 

·
Registered
Joined
·
6,253 Posts
Damn Cam, cant wait to see ur truck outta the shop drooooool before and drooooool Im sure after :)
 
Joined
·
1,932 Posts
I have a full airbar for my 1-ton that i will sell to you for a pretty damn good deal. lets talk pm me
 

·
03 Tahoe
Joined
·
1,364 Posts
Y2KSierra said:
:word:

I haven't seen any KP stuff for anything over a half-ton. The AirBarHD is going to be about your best choice. But you will have to modify it to lay out. Might try talking to Physh1, as he modded his to lay :shake:

Edit, cameron beat me to it :LOL:
:LOL::LOL: Sorry...lol

The AirBar HD is probably the wrong one to use. It's built to tow heavy heavy loads and probably will require a lot more to lay on if you can do it. The regular 1 ton airbar will be cool....crap...I've towed 12k pounds on it w/o a single issue.

Cameron
 

·
03 Tahoe
Joined
·
1,364 Posts
Slammedchevy01 said:
Damn Cam, cant wait to see ur truck outta the shop drooooool before and drooooool Im sure after :)
I hope so...

I want my damn truck back....it's been too long living w/o boost :bowtie:

Cameron
 

·
Registered
Joined
·
523 Posts
Discussion Starter #11
Truck will be pure show. You'll all see it and know it soon.

It a old cover truck from the late 90's. I'll end goign iwht a weld on 4 link
 

·
Registered
Joined
·
1,351 Posts
boilermaker1 said:
Truck will be pure show. You'll all see it and know it soon.

It a old cover truck from the late 90's. I'll end goign iwht a weld on 4 link
You didn't buy the primered one that used to be green did you?
 

·
Registered
Joined
·
1,351 Posts
Nope, don't know anything about it. I just saw it advertised a few days ago and wonderd.
 

·
Jason RIP
Joined
·
6,062 Posts
chevyman992002 said:
Boilermaker, do you still have Duck's dually(the one in your sig)?
Nice truck, but it can't be the one he's talking about as the Blue Dually didn't have an Air Over Leaf rear.

c1_3.jpg

36_3.jpg
 

·
Registered
Joined
·
1,351 Posts
chevyman992002 said:
Boilermaker, do you still have Duck's dually(the one in your sig)?
The bastard sold it out from under me!!!



J/K, he did sell it though. I think it's in Washington state now.
 

·
Registered
Joined
·
523 Posts
Discussion Starter #18
Yeah it is up around Tacoma, WA now. It had full 4 link with Canti setup

No the one I bought is a old school Cover truck from way back. I am gonna completly redo it top to bottom. So I'l have a lot of stuff for sell soon.
 

·
Weird Turns Pro.
Joined
·
6,251 Posts
how much did you sell the blue dually for?
 
1 - 20 of 20 Posts
Top