GMC Truck Forum banner

1 - 20 of 44 Posts

·
Ring Leader
Joined
·
934 Posts
Discussion Starter #1
So my boy Saul just dropped off his bike for me to paint next week. Stay tuned for more pics..

Here is the bike now. This bike is sweet !!! :jawdrop:

100_0619.jpg



100_0620.jpg



100_0623.jpg



100_0626.jpg


:whoa:
 

·
pro grade member
Joined
·
2,264 Posts
nice bike. what r u gonna paint on it? it looks done already
 

·
OG
Joined
·
6,939 Posts
The guy is crazy for changing a thing.
 

·
Ring Leader
Joined
·
934 Posts
Discussion Starter #5
silver and blue flames, just a little for accent. I think this bike is sweet, but he says that is too plain.
 

·
Ring Leader
Joined
·
934 Posts
Discussion Starter #6
**update**

So I only get to work on this at my buddies shop,one or two nights a week, and I have a wife getting ready to pop with my #2 boy, so the lag is unstopable. Anyways, I think I have the basic idea done. Check it.

..this is the front of the back fender. The seat rubs alittle, right above the skull..

DSCF1144.jpg


DSCF1143.jpg


DSCF1145.jpg


.. I have more pictures on my camera, I will get them up a little later. So now I am off to the baby doctor.Stay tuned !
 

·
Ring Leader
Joined
·
934 Posts
Discussion Starter #7
** update **

So the wife had the boy. 12 lbs 5 oz !!!! just a chip off the old block...
 

·
Ring Leader
Joined
·
934 Posts
Discussion Starter #8
** another update **

so here is some settine the fenders in place before candy'ing them.

DSCF1150.jpg


DSCF1152.jpg


DSCF1159.jpg


DSCF1162.jpg


DSCF1169.jpg


DSCF1176.jpg


**
**
and now..oreintal blue kandy..

DSCF1198.jpg


DSCF1201.jpg


DSCF1199.jpg


DSCF1207.jpg


DSCF1212.jpg


DSCF1206.jpg


.. so I let my buddy mark lay down the first layer of intercoat clear.

DSCF1209.jpg


DSCF1240.jpg


DSCF1239.jpg


DSCF1236.jpg


DSCF1235.jpg


..
..
...and then, the learning curve sat in..

DSCF1216.jpg


DSCF1217.jpg


DSCF1218.jpg


...I guess we did not wait long enough between the candy and the clear, OR, our mixture was wrong. Oh well, some wet sanding, and it is back to the drawing board.. I guess you can't win 'em all.. Stay tuned for more adventures of my first bike job..
 

·
OG
Joined
·
6,939 Posts
jesus christ. Poor bike. Nice paint booth BTW
 

·
Ring Leader
Joined
·
934 Posts
Discussion Starter #10

·
Ring Leader
Joined
·
934 Posts
Discussion Starter #11
...So it has been a minute since I had posted any progress on my first bike project. Here are some new pics..

DSCF1537.jpg


DSCF1536.jpg


DSCF1534.jpg


DSCF1533.jpg


DSCF1509.jpg


DSCF1524.jpg
 

·
GMFS Military Member
Joined
·
10,899 Posts
looks good man, what do you charge for a job like that?
 

·
FFR Fabrication
Joined
·
8,144 Posts
** update **

So the wife had the boy. 12 lbs 5 oz !!!! just a chip off the old block...
WTF.... I can't believe I never saw that. CONGRATS MAN!! :cheers:

Bike looks TITS
 

·
Registered
Joined
·
1,121 Posts
good job, but i think skulls are stupid looking and played out imo. no offense
 

·
Ring Leader
Joined
·
934 Posts
Discussion Starter #18
looks good man, what do you charge for a job like that?
I told my buddy to cover the materials, and the rest is practice. Now since this is my first bike, I have had to redo some stuff, so our material bill is almost 450.

WTF.... I can't believe I never saw that. CONGRATS MAN!! :cheers:

:head:

he rocks


Bike looks TITS
Thanks.

looked better before the cheezy skulls......no offense.
None taken. This is my "virgin", they only get better from here (hopefully)

Looks better then the 1st attempt!
Yea, well, the first attempt was diluted with kessler...



Thanks all !!

:sparta:
 

·
Local Drunk
Joined
·
1,054 Posts
Nice paint booth BTW
You'd be sooooo surprised how many places don't use a paint booth. places that are full auto body repair shops, without a booth, that do insurance work. its crazy, and amazing paint jobs can be done without a booth, i've seen it first hand
 
1 - 20 of 44 Posts
Top