GMC Truck Forum banner

Antwoord op elk 4L60e-probleem

55K views 48 replies 26 participants last post by  BoltspeedMen  
#1 ·
Deze thread van mij werd sticky op gmt400.com en hielp veel mensen, dus ik dacht dat ik hem hier ook zou plaatsen, misschien om jullie ook te helpen.

Voordat je gaat gokken op transmissieproblemen, controleer je het vloeistofpeil (auto opgewarmd, motor draait in Park op een vlakke ondergrond) en laat je de PCM eerst scannen op foutcodes. Deze gids is bedoeld voor problemen die niet als PCM-codes verschijnen (zoals bijvoorbeeld uitval van de schakelmagneetventielen A&B).

OPMERKING: De transmissie zit op dezelfde zekering als de MAF, O2-sensoren en ten minste één andere sensor - als een O2 kortsluiting maakt, blaast deze de zekering door en gaat de transmissie in de noodloopmodus. Zorg ervoor dat de transmissie stroom heeft en dat de zekering niet is doorgebrand voordat je iets anders doet.

Merk ook op dat veel problemen die zich voordoen als transmissieproblemen, in feite PCM- of elektrische problemen zijn en zich mogelijk buiten de transmissie bevinden. Probeer een andere PCM en controleer op schuren waar de kabels uit de PCM komen.

Ten tweede, zet een leidingdrukmeter ($55 verzonden op Ebay, of bezoek een lokale transmissiewerkplaats) op de druktestpoort en ga rijden om de juiste leidingdruk te controleren. De basisdruk bij stationair toerental in P, N, OD moet rond de 70 psi liggen en rond de 140 psi in R. De maximale leidingdruk moet minimaal 190 psi zijn bij WOT in 1e of 2e versnelling, 225 psi is optimaal. Als de basisdruk laag is, is de transmissie of pomp versleten. Als de maximale druk laag is, controleer dan de EPC-solenoĂŻde. Als de achteruitversnelling langzaam inschakelt en de leidingdruk niet oploopt tot minimaal 130 psi in de achteruitversnelling, vervang dan de boostklep door een Transgo 0,500" boostklep (eenvoudige reparatie in de carterpan).

Pas op voor koelvloeistofverontreiniging - koelvloeistof zorgt ervoor dat koppelingsplaten delamineren en u dus een revisie kosten! Transmissievloeistof vreet radiatorslangen! Als u tekenen van kruisverontreiniging vindt, los dan het probleem op en spoel beide systemen ONMIDDELLIJK grondig door.

Wat is "noodloopmodus"? Dit is een foutmodus waarin de transmissie ofwel de elektrische stroom verliest ofwel de PCM alle elektronica deactiveert. De transmissie keert standaard terug naar maximale leidingdruk. De bestuurder heeft Achteruit en 3e versnelling, met handmatige 2e versnelling beschikbaar door de versnellingspook in 2 of 1 te zetten (maakt niet uit). 1e, 4e en TCC-lockup zijn niet beschikbaar. Het zal de auto geen kwaad doen om er zo voor korte periodes mee te rijden, maar gebruik de handmatige 2e versnelling om de auto in beweging te krijgen, en wees ervan bewust dat de transmissie meer warmte zal genereren dan normaal tijdens het werken in de noodloopmodus vanwege de verhoogde koppelomvormerslip tijdens starts in de 2e versnelling en geen lockup in de 3e versnelling.

R&R = Verwijderen & Repareren (of Reviseren) = De transmissie moet worden verwijderd om het probleem op te lossen en moet mogelijk worden gereviseerd of vervangen.

Veelvoorkomende storingen op 4L60E, symptoom < oorzaak > mogelijke reparatie:
1. Langzaam, slippend of geen achteruit: "lo-reverse" koppelingen zijn versleten, vloeistoflekkage in het achteruit-aanstuurcircuit of gebroken zonnewiel. Het is mogelijk om een vloeistofprobleem te verhelpen door de kogel uit zijn kooi in de behuizing aan de achterkant van de transmissie te verwijderen (moet de klepbody verwijderen), of door een additief met hoge viscositeit toe te voegen, zoals Lucas Transmission additief of een ander product voor het herstellen van afdichtingen. Kan ook een versleten boostklep hebben (kan in de carterpan worden vervangen).
2. 1-2 schakeling gebeurt niet bij WOT totdat je het gas loslaat: Beste geval: probeer de TPS te vervangen. Middengeval: lekkage in het 2e versnellingsaanstuurcircuit (servo-assemblage of 1-2 accumulator). Controleer dit door de manometer te gebruiken en te letten op een grote daling wanneer de PCM de 2e versnelling aanvraagt. Slechtste geval: slechte leidingdrukstijging (zie hieronder).
3. 1-2 Schakelen schokt bij WOT; vertraagde of abnormale 1-2 schakeling; Er is ALLEEN een probleem met de 1-2 schakeling: 1-2 accumulatorzuiger gebarsten of vastgeklemd in de boring. Controleer de gele veer in de accumbehuizing op breuk. Als de behuizingswanden van de accumulator ook beschadigd zijn, moet de behuizing worden vervangen. Eenvoudige reparatie in de carterpan.
4. 1-2 schakeling is vertraagd en hard, schakelt mogelijk niet in OD: Controleer de TPS op een soepele en lineaire elektrische respons over het gehele bewegingsbereik. Zo niet, vervang deze dan.
5. Transmissie schakelt niet uit de eerste versnelling, de snelheidsmeter geeft altijd nul aan: VSS-storing. Eenvoudige reparatie aan de achterkant van de transmissie, maar de xmember moet eruit om toegang te krijgen tot de VSS.
6. Geen 3e of 4e versnelling: "3-4" koppelingen zijn versleten. R&R. De auto kan veilig worden bestuurd (in 2) totdat je hem kunt laten repareren.
7. Plotseling schurend geluid zonder voorafgaande waarschuwing, voornamelijk in de 2e versnelling, het gedrag in de achteruitversnelling kan abnormaal zijn; zonnewiel is gebroken. R&R. Probeer niet met de auto te rijden, anders kan er verdere schade ontstaan.
8. Alleen 1e en 3e versnelling, geen 2,4 of R; zonnewiel is gebroken of de spiebanen zijn afgeschoven. R&R. Probeer niet met de auto te rijden, anders kan er verdere schade ontstaan.
9. Geen 2e of 4e versnelling. 2-4 band slipt. Servokeerringen kunnen beschadigd zijn (kan worden gerepareerd zonder de transmissie te verwijderen. Anders is de 2-4 band versleten. R&R.
10. Transmissie schakelt hard in de versnelling, auto voelt traag aan, geen 1e, 4e of TCC-lockup beschikbaar, handmatige 2e, 3e en Achteruit zijn de enige beschikbare versnellingen, CEL brandt: Transmissie staat ofwel in de noodloopmodus of heeft de elektrische stroom verloren. Als er veel foutcodes in de PCM staan, controleer dan de zekering onder de motorkap die de transmissie van stroom voorziet, en als deze opnieuw springt, zoek dan naar een kortsluiting in dat circuit, zoals een O2-sensorkabel die de uitlaat raakt. Controleer anders de PCM-codes op een bepaalde fout in de transmissie waardoor de PCM deze in de noodloopmodus zet.
11. Geen 1e of 4e versnelling beschikbaar; de transmissie schakelt vanzelf van 2e naar 3e in D of OD en vergrendelt de omvormer: ShiftA-solenoĂŻde defect. Eenvoudige reparatie in de carterpan. Of een bedradingsprobleem van PCM naar transmissie.. of PCM.
12. Auto schakelt in de versnelling maar voelt erg traag aan alsof de remmen aanlopen, maar hij rolt gemakkelijk (begint in de 4e versnelling), je schakelt handmatig naar 2 om hem in beweging te krijgen, als hij eenmaal beweegt, zet je hem terug in OD en de auto schakelt zelf van 3e naar 4e en vergrendelt de omvormer op het juiste moment: ShiftB-solenoĂŻde defect: Eenvoudige reparatie in de carterpan. Of een bedradingsprobleem van PCM naar transmissie.. of PCM.
13. Geen TCC-lockup: Rempedaalschakelaars verkeerd afgesteld (altijd aan), TCC-solenoĂŻde defect (eenvoudige reparatie in de carterpan), TCC-koppeling versleten (moet de transmissie verwijderen en de TC vervangen).
14. TCC altijd vergrendeld: TCC-aanstuurmagneetcircuit kortgesloten, TCC-solenoĂŻdeblokkade (eenvoudige reparatie in de carterpan) of TC kapot (moet de transmissie verwijderen en de TC vervangen).
15. Verschrikkelijk geluid in de 4e en voelt alsof de remmen aan staan: overloopkoppelingen worden toegepast als gevolg van een gebarsten of lekkende voorwaartse zuiger. Overloopkoppelingen zullen versleten zijn na 30 seconden van dit gedrag. Auto kan veilig in D worden bestuurd. R&R.
16. Zacht schakelen, geleidelijke prestatievermindering: Slechte leidingdrukstijging als gevolg van lekkende boostklep, verstopte EPC-filterscherm, defecte EPC-solenoĂŻde, of in het slechtste geval: lekkende afdichtingen overal. Transgo HD2-C kit verhelpt de eerste twee zonder de transmissie te verwijderen. Afdichtingshersteller kan het laatste probleem oplossen, maar waarschijnlijk R&R. Probeer ook een transmissiespoeling met BG-merkproducten (Firestone heeft het op voorraad).
17. Geen voorwaartse beweging in OD of D, maar L2, L1 en R werken: Voorwaartse sprag is gebroken. R&R. Probeer niet met de auto te rijden, anders kan er verdere schade ontstaan.
18. Extreem hard schakelen van P of N, normaal schakelen bij WOT: EPC (Electronic Pressure Control) solenoĂŻde defect. Eenvoudige reparatie in de carterpan. Repareer zo snel mogelijk, anders gaan harde onderdelen uiteindelijk kapot.
19. Luide knal, schurend geluid, verlies van alle versnellingen en een vastzittende aandrijfas: afgebroken uitgaande as. Probeer de aandrijfas te wiebelen - als er meer dan 0,020" speling is, is dat het teken. R&R.
20. Transmissie lijkt lawaaierig te zijn bij het bewegen in 1e en Achteruit, geluid verdwijnt onmiddellijk als je naar N schakelt of de transmissie in de 3e versnelling gaat: Reactie planetaire is versleten door hoge kilometers of onvoldoende smering. Geen kritieke storing, maar ook geen goed teken. R&R eerder dan later.
21. Geen beweging in welke versnelling dan ook: pompstoring of totaal verlies van vloeistof. R&R, of vul de carterpan bij en vind de lekkage. Als er geen vloeistof is, vermijd dan het laten draaien van de motor totdat de transmissie is bijgevuld om pompschade te voorkomen. Om pompstoring te controleren, controleer je het vloeistofpeil met de motor uit, start je vervolgens de motor en controleer je het vloeistofpeil opnieuw. Als het peil niet daalt wanneer de motor draait, is de pomp kapot.
22. Transmissie schakelt niet automatisch, alleen handmatig. Wissel een bekende goede PCM in, controleer de bedrading, controleer andere sensoren zoals VSS en TPS.
23. 3e versnelling start, kan handmatig door alle versnellingen schakelen. Wanneer de auto een tijdje is uitgeschakeld, en dan weer aan, zal hij normaal lopen: VSS-uitval met Hi-stall-omvormer. De toeren zijn te hoog, maar VSS laat geen beweging zien. Gebeurt na een bandenbrandende take-off. Slaat geen code op, gooit geen CEL (ik heb gehoord dat hij een code opslaat als het 3 of meer keer gebeurt). Genezing: PCM herprogrammeren voor VSS-uitval -- PCMforLess weet ervan.
24. Vloeistoflekkage uit de voorkant van de transmissie waar de omvormer op aansluit; gedeeltelijk of volledig verlies van beweging: Voorste pompbus is eruit gelopen. R&R. Mogelijk moet ook de omvormer worden vervangen als de naaf is beschadigd. Merk op dat een lekkende voorste afdichting meestal betekent dat de bus eruit loopt (d.w.z. bel uw lokale transmissiewerkplaats en plan een afspraak).
25. Koppelomvormer schokt in de 4e versnelling terwijl de lockup is ingeschakeld; probleem verdwijnt wanneer het rempedaal iets wordt ingedrukt om de omvormer te ontgrendelen. Laat een werkplaats de leidingdruk controleren, en op voorwaarde dat er geen kleppen in het TCC-hydraulische circuit versleten zijn, vervang de koppelomvormer. Ook zal Lubegard Shudder Fix dit in ieder geval een tijdje oplossen. Of probeer een transmissiespoeling door een werkplaats die BG-merkproducten gebruikt.
26. Schakelen wordt plotseling erg hard. Bij het overschakelen van parkeren naar achteruit of vooruit, slaat hij in de versnelling. 1-2 en 2-3 schakelingen zijn ook hard. Alle versnellingen lijken te werken. Probleem kan met tussenpozen optreden: Controleer de TPS op een soepele elektrische respons. Als de respons helemaal schokkerig of onregelmatig is, vervang dan de TPS.
27. Alle vloeistof wordt door de ontluchtingsbuis gepompt: Verstopte koelleiding. Spoel de transmissiekoeler en koelleidingen door. Kan ook een overvolle transmissie zijn.
28. Auto gedraagt zich alsof hij in OD staat in neutraal, auto staat stationair vergrendeld in R, motor voelt belast aan in P, alle vier voorwaartse posities werken prima: R&R: Interne kruislekkage die de hele tijd de voorwaartse koppelingen voedt. Hoogstwaarschijnlijk een gebarsten ingangshuis, of een gebarsten voorwaartse zuiger betekent dat voorwaartse koppelingen aan elkaar zijn gesmolten. Auto kan veilig in voorwaartse versnellingen worden bestuurd tot de reparatie.
29. Naaldlagers in de carterpan, eerste versnelling en/of achteruit kunnen lawaaierig zijn: Ofwel een Torrington-lager of een planetaire lager is op weg naar buiten. Transmissie zal uiteindelijk een luide, catastrofale dood sterven. Goedkoper om nu te reviseren (bespaart verdere schade aan harde onderdelen), maar vereist R&R. Het is bestuurbaar totdat het kapot gaat.
30. 1-2 of 2-3 schakeling is langzaam/zacht boven gedeeltelijke gasstand: Transmissie is op weg naar buiten. R&R.

Ik volg deze thread veel en als je vragen hebt, stel ze gerust en ik zal mijn best doen om ze te beantwoorden

#2 ·
Ik heb er een voor je, maar het is een 4L80E. De truck is een 04 2500hd. De transmissie is in september gereviseerd. Sindsdien loopt de transmissietemperatuur op tot 200* bij normaal onbelast rijden op de snelweg, zelfs als de buitentemperatuur 30* was. Hij loopt op tot boven de 200 bij stop-and-go. Ik heb de fabriekskoeler vervangen door een lange tru cool max 40k koeler en geen verandering, behalve dat het iets langer duurt om op te warmen. Koelcircuit stroomt goed. Transmissie schakelt goed door alle versnellingen en tcc vergrendelt. Enige andere probleem is dat hij soms, als hij warm is, in de versnelling klapt en de motor afslaat bij het overschakelen van vooruit naar achteruit. Maar alleen vooruit naar achteruit. Achteruit naar vooruit is prima, parkeren naar achteruit is prima. Ik heb de sensor en meter gecontroleerd en ze zijn correct. Gedachten?

#3 ·
Ik heb er een voor je, maar het is een 4L80E. De truck is een 04 2500hd. De transmissie is in september gereviseerd. Sindsdien gaat de transmissietemperatuur naar 200* onder normale onbelaste snelwegomstandigheden, zelfs als de buitentemperatuur 30* was. Hij loopt op tot boven de 200 in stop-and-go. Ik heb de fabriekskoeler vervangen door een lange tru cool max 40k koeler en geen verandering, behalve dat het iets langer duurt om op te warmen. Koelcircuit stroomt goed. Transmissie schakelt goed door alle versnellingen en tcc vergrendelt. Enige andere probleem is dat hij soms, als hij warm is, in de versnelling klapt en de motor afslaat bij het overschakelen van drive naar reverse. Maar alleen drive naar reverse. Reverse naar drive is prima, park naar reverse is prima. Ik heb gecontroleerd of de sensor en meter correct zijn. Gedachten?
hmmm dat is een goede, heb je garantie op de transmissie? Het klinkt bijna alsof er montageproblemen zijn, in een transmissie is de #1 maker van warmte wrijving, nu van september tot nu zou ik vermoeden dat je slipproblemen zou hebben als dat het geval zou zijn...... wat het geklunk betreft, heb ik een test voor je, als het warm wordt zoals normaal en begint te klunkeren, stop dan en trek de batterij 5 minuten los en steek hem dan weer in en kijk of hij het nog steeds doet, als hij stopt dan vertelt dat je dat het een elektrisch probleem is, weet je ook of je koppelomvormer is vervangen bij de revisie?
Laat me weten wat er gebeurt.

• Like
Reactions: Kalifkid71
#24 ·
hmmm dat is een goede vraag, heeft u garantie op de transmissie? Het klinkt bijna alsof er montageproblemen zijn, in een transmissie is de nummer 1 veroorzaker van warmte wrijving, nu zou ik vermoeden dat u van september tot nu slipproblemen zou hebben als dat het geval zou zijn...... wat het geklunk betreft, ik heb een test voor u, als het warm wordt zoals normaal en begint te klungelen, stop dan en trek de batterij 5 minuten los en steek hem dan weer in en kijk of het nog steeds zo is, als het stopt dan vertelt dat u dat het een elektrisch probleem is, weet u ook of uw koppelomvormer is vervangen bij de revisie?
Laat me weten wat er gebeurt
Oké, ik heb een probleem dat ik hier niet zie, dus hopelijk kunt u me helpen. Mijn transmissie moet volledig opwarmen voordat hij beweegt. Daarna is het goed totdat hij weer afkoelt.

#4 ·
Ja, ik heb garantie, dus ik maak me er geen zorgen over. Ik ben gewoon samen met de transmissiewerkplaats aan het troubleshooten om de werkelijke oorzaak te vinden voordat we gewoon een andere transmissie erin gooien.

De koppelomvormer is vervangen met de revisie. We hebben er vorige week nog een ingezet en hetzelfde probleem. Het afslaan in de achteruit is sindsdien eigenlijk erger geworden, dat wil zeggen dat het vaker gebeurt. Dat had het nog nooit gedaan voordat de transmissie werd vervangen. Het gebeurt alleen van vooruit naar achteruit. Als ik vooruit, neutraal voor een seconde, achteruit ga, schakelt hij nog steeds een beetje hard maar geen afslaan.

Het is voor iedereen met wie ik heb gesproken een raadsel. De koppelingen en trommels zien er gloednieuw uit en vertonen geen tekenen van slijtage of oververhitting. Alles wijst op iets dat mis is in de transmissie, maar we weten niet wat. Ik heb het gevoel dat het iets doms zal zijn, zoals een slechte pomp die op bypass gaat of een slechte o-ring of iets dergelijks dat ergens een kleine interne vloeistoflekkage veroorzaakt. Maar wie weet.

#5 ·
volledig mogelijk, maar daar zijn garanties voor, je hebt veel geld betaald voor de transmissie, het is hun taak om ervoor te zorgen dat deze goed werkt

#11 ·
Je hebt gelijk, 4 versnellingen met koppelomvormer-vergrendeling, wat overdrive is. Als hij echter in overdrive gaat, moet hij al in de 4e versnelling hebben gestaan om dat te doen. Je kunt met een scanner controleren in welke versnelling je vrachtwagen staat.

Ik merkte dat ik tijdens het rustig rijden soms de 3-4 schakeling niet eens opmerkte totdat ik tijdens het rijden naar de scanner keek en het opmerkte.

#12 ·
Je hebt gelijk, 4 versnellingen met koppelomvormer lockup, wat overdrive is. Maar als hij in overdrive gaat, moet hij al in de 4e versnelling hebben gestaan om dat te doen. Je kunt met een scanner controleren in welke versnelling je truck staat.

Ik merkte dat ik tijdens het rustig rijden soms de 3-4 shift niet eens merkte totdat ik tijdens het rijden naar de scanner keek en het opmerkte
Heel goed, meneer, veel mensen weten niet dat er een verschil is tussen de 4e versnelling en lockup, maar mechanisch gezien zijn het allemaal dezelfde koppelingen

#13 ·
Ik heb een vreemde. Mijn vrachtwagen lijkt pas in de 4e versnelling te schakelen als hij "belast" wordt, anders lijkt hij de 4e versnelling bijna over te slaan en in de overdrive te gaan...
Als je het gas loslaat en er geen belasting meer is, komt hij dan los van de OD?

#14 ·
when you let off and there isnt anymore load, does it release from OD?
Geen enkele GM-transmissie heeft zo'n vrijloop. Hij schakelt terug naar de 3e versnelling als je accelereert of snelheid blijft verliezen. De PWM-lockup-strategie kan het een beetje moeilijk maken om te onderscheiden of de converter vergrendeld is, tenzij je de toerenteller in de gaten houdt.

#15 ·
Geen enkele GM-transmissie rolt zo vrij uit. Hij schakelt terug naar de 3e versnelling als je versnelt of snelheid blijft verliezen. De PWM-lockup-strategie kan het een beetje moeilijk maken om te onderscheiden of de converter vergrendeld is, tenzij je de toerenteller in de gaten houdt.
mijn 97 heeft een 2000 stall converter en onder belasting vergrendelt hij in OD, maar zodra je loslaat ontgrendelt hij en staat hij op ongeveer 2000 tpm, ik vroeg me af of de jouwe hetzelfde deed

#45 ·
mijn 97 heeft een 2000 stall converter en onder belasting vergrendelt hij in OD, maar zodra je loslaat ontgrendelt hij en staat hij op ongeveer 2000 tpm, ik vroeg me af of de jouwe hetzelfde deed
Is er een antwoord op waarom dit gebeurt, ergens dat ik gewoon niet zie?

Mijn 99 Silverado doet dit ook. Ik heb de truck een paar weken geleden gekocht, dus ik weet niet echt wat er allemaal aan is gedaan. Maar ik ben er vrij zeker van dat hij een fabrieks-stall converter heeft.

Als je over de snelweg rijdt, lijkt de lockup achterstevoren te werken. Als je accelereert of onder belasting staat, vergrendelt hij gewoon, maar zodra je het gaspedaal loslaat, komt hij uit de lockup.
Ik heb dit nog nooit eerder gezien en afgezien daarvan lijkt alles er prima mee te werken.

Kijkt er nog iemand naar deze thread?

#16 ·
Ik heb een vraag voor je. Mijn 07 nnbs springt uit de achteruitversnelling als er een behoorlijke hoeveelheid gas wordt gegeven of als ik een heuvel op rijd. Al het andere werkt prima, maar als er druk wordt uitgeoefend bij het achteruitrijden, springt hij eruit en schuurt het alsof hij in de parkeerstand is gezet tijdens het rijden. Het heeft me beziggehouden wat dit veroorzaakt, want alle andere versnellingen werken prima. De truck is een 2007 Silverado crew cab 1500 4wd met bijna 150.000 mijl. Help alsjeblieft

#17 ·
Ik heb net een 05 Silverado z71 1500 5.3 gekregen, de man zei dat hij een grotere dynamo heeft, dus hij heeft een draad naar de pcm-zekering getrokken... en mijn 4l60e heeft alleen de 3e en achteruit. Ik heb de interne bedrading en alle solenoĂŻden vervangen, nog steeds alleen 3e en achteruit, en er wordt gezegd dat een paar van mijn solenoĂŻden uitgeschakeld zijn... Ik heb een vriend gevraagd om ze handmatig aan te zetten, het werkte niet en er wordt gezegd dat het laadsysteem onderhouden moet worden, en als ik over een hobbel rijd, schakelt hij over naar de modus "verminderd motorvermogen"... ALSJEBLIEFT HELP

#18 ·
Mijn 01 Sierra C3 - 6.0l;
De mijne wilde in het begin niet uit de 2e versnelling naar de 3e versnelling gaan, wat leidde tot dit probleem van P0300 en niet willen schakelen en gewoon hoger in de toeren gaan, totdat ik mijn voet ontspande en het gaspedaal losliet, toen schakelde hij. Ik heb nog nooit grote problemen gehad met dit beest. Dit probleem hier jaagt mij en de bloeddruk van mijn vrouw flink omhoog. De kilometerstand was ongeveer 96.666 toen dit allemaal begon. Ik heb bougies, kabels vervangen en ben bezig met de bobines, controleer de vonk bij elke stap en let op eventuele kortsluiting of iets dergelijks. Alle bougiekabels vervangen samen met, brandstofregelaar, TPS, ook de gasklep gereinigd (buiten de voertuigservice) en ook het K&N luchtfilter gereinigd (Cold Air Intake System). Ik heb laten zien dat mijn brandstofbanken een zeer ongelijke drukvolumepercentage hebben als ik een "Blue Diagnostic" scan uitvoer en een codecontrole uitvoer. Ik maak een momentopname van 2 datapunten tijdens mijn testtijd. De "BlĂąe Diagnostic Analyzer" wordt aangesloten op mijn OBD11-poort. Hij zou bovenaan de lijst moeten staan als het gaat om de beste diagnosesystemen van scanners. Ik heb dit gekocht voor mijn hoofdpijn. Zoals ik al zei: "Ik heb nog nooit eerder een brandstoftoevoerprobleem gehad of andere rij- of prestatieproblemen, wat dat betreft.
(Ik ben de oorspronkelijke eigenaar)
"Mijn excuses voor de lange samenvatting - ik wilde geen belangrijke symptomen weglaten." Ik verlies per uur meer haar, mensen! HELP...ALSJEBLIEFT?

Getekend,
"Gefrustreerd!"

#46 ·
Mijn 01 Sierra C3 - 6.0l;
De mijne begon niet uit de 2e versnelling te willen komen naar de 3e, wat leidde tot dit probleem van P0300 en niet willen schakelen en gewoon meer toeren maken, totdat ik mijn voet ontspande en van het gaspedaal afging, toen schakelde hij. Ik heb nog nooit grote problemen gehad met dit beest. Dit probleem hier drijft mij en de bloeddruk van mijn vrouw behoorlijk op. De kilometerstand was ongeveer 96.666 toen dit allemaal begon. Ik heb bougies, kabels vervangen en ik werk me door de bobines, controleer de vonk bij elke stap en let op eventuele kortsluiting of iets dergelijks. Alle bougiekabels vervangen samen met brandstofregelaar, TPS, ook de gasklep gereinigd (buiten de voertuigservice) en ook het K&N luchtfilter gereinigd (Cold Air Intake System). Ik heb laten zien dat mijn brandstofbanken een zeer ongelijke drukvolume% hebben wanneer ik een "Blue Diagnostic" scan uitvoer en een codecontrole uitvoer. Ik neem een momentopname van 2 datapunten tijdens mijn testtijd. De "BlĂąe Diagnostic Analyzer" wordt aangesloten op mijn OBD11-poort. Hij zou bovenaan de lijst moeten staan als het gaat om de beste diagnosesystemen van scanners. Ik heb dit gekocht voor deze hoofdpijn. Zoals ik al zei: "Ik heb nog nooit eerder een brandstofprobleem gehad of andere problemen met de rijeigenschappen of prestaties, wat dat betreft."
(Ik ben de oorspronkelijke eigenaar)
"Mijn excuses voor de lange samenvatting - ik wilde geen belangrijke symptomen weglaten." Ik verlies per uur meer haar, mensen! HELP...ALSJEBLIEFT?

Getekend,
. "Gefrustreerd!"
Ben je dit probleem ooit kunnen oplossen? Mijn Escalade doet hetzelfde en ik vraag me af of het dezelfde oorzaak van het probleem kan zijn.

#19 ·
Ik heb een 00 Silverado en de planeet brak af en scheurde de transmissie kapot. Nou, ik nam er 3 om er een te maken, want alles wat ik gebruikte was allemaal goed, pomp en alles, moest alleen een andere transmissiebehuizing gebruiken en de planeet vervangen, dezelfde pomp en alle andere binnenkant gebruikt. Nou, dat gezegd hebbende, ik heb alles geĂŻnstalleerd en alles passend gemaakt en uitgelijnd, gevuld met vloeistof en opgestart. Nou, het lijkt er niet op dat hij in de versnelling gaat, achteruit, neutraal, aandrijving, eerste, tweede, derde, NIETS. Je kunt normaal gesproken voelen dat de truck in een versnelling gaat of het horen, maar het is NIETS. Hij pompt vloeistof, wat zou hier mijn probleem zijn, behalve dat ik geen monteur ben? Zou dit een solenoĂŻde of een neutrale schakelaar en de shifter binnenin kunnen zijn die niet goed functioneert? Ik ben perplex.

#25 ·
Ik heb een 00 silverado en de planetaire tandwieloverbrenging is afgebroken en heeft de transmissie naar de hel gesleurd. Nou, ik heb er 3 genomen om er een te maken, want alles wat ik gebruikte was allemaal goed, pomp en alles, moest alleen een andere transmissiebehuizing gebruiken en de planetaire tandwieloverbrenging vervangen, dezelfde pomp en alle andere binnenkant gebruikt. Nou, dat gezegd hebbende, ik heb alles geĂŻnstalleerd en alles passend gemaakt en uitgelijnd, gevuld met vloeistof en opgestart, nou, het lijkt er niet op dat hij in de versnelling gaat, achteruit, neutraal, vooruit, tweede, derde, NIETS, je kunt normaal gesproken voelen dat de truck in een versnelling grijpt of het horen, nou, het is NIETS, het pompt vloeistof, wat zou hier mijn probleem zijn, behalve dat ik geen monteur ben, zou dit een solenoĂŻde of een neutrale schakelaar en de shifter binnenin kunnen zijn die niet goed functioneert, ik ben perplex
Ben je erachter gekomen wat het probleem is met je transmissie die niet in de versnelling gaat?

#20 ·
Ik heb een 04 Suburban 1500 Z71 met 108.000 km (ja, 108k). Ik heb verschillende problemen en denk dat ze allemaal gerelateerd zijn. Loopt geweldig, maar na ongeveer 20 minuten rijden schakelt hij hard op 1-2-3. De transmissie laten servicen, geen verandering. Ook als dit gebeurt, krijg ik statische ruis in mijn speakers, zelfs als de radio zekering en de versterker zekering eruit zijn. Mijn spiegels onthouden hun preset niet en de stoelen ook niet. Alle hulp zou geweldig zijn

#34 ·
Ik heb een 04 suburban 1500 Z71 met 108.000 erop (ja 108k). Ik heb verschillende problemen en denk dat ze allemaal gerelateerd zijn. Loopt geweldig, maar na ongeveer 20 minuten rijden schakelt hij hard op 1-2-3. De transmissie laten servicen, geen verandering. Ook als dit gebeurt, krijg ik statische ruis in mijn speakers, zelfs als de radiozekering en de versterkerzekering eruit zijn. Mijn spiegels onthouden hun preset niet en de stoelen ook niet. Alle hulp zou geweldig zijn
Heb je ooit een antwoord gekregen op je probleem? Heb precies hetzelfde probleem met een 03 Tahoe die ik heb opgepikt, veel kilometers en loopt geweldig, maar doet precies wat je net noemde.
Vanavond reed ik 55, kwam bij een stoplicht en vertraagde tot ongeveer 20 mph, het licht sprong op groen dus weer op het gaspedaal en het klonk alsof er iets kapot ging, ratelde en vibreerde heel erg dus ik liet los en reed de weg af. Nu heb ik niets in D of 3, maar als ik naar de 1e versnelling schakel, heb ik volledige werking via de aandrijving als ik hem handmatig schakel... zo langzaam als nodig, naar de 3e versnelling, een bocht nemen met ongeveer 15 mph, alles voelt goed aan totdat je weer op het gaspedaal gaat en als hij normaal gesproken naar de 2e versnelling zou terugschakelen, draait hij vrij rond, handmatig in de 2e versnelling zetten en ik kan weer vertrekken, dan naar de 3e versnelling, dan D zonder problemen, behalve het stevige schakelen als hij warm is.

#22 · (Edited)
Deze draad van mij werd sticky op gmt400.com en hielp veel mensen, dus ik dacht dat ik het hier ook zou plaatsen, misschien om jullie ook te helpen

Voordat je gaat gissen naar transmissieproblemen, controleer je het vloeistofpeil (auto opgewarmd, motor draaiend in Park op een vlakke ondergrond) en laat je de PCM scannen op foutcodes EERST. Deze gids is bedoeld voor problemen die niet als PCM-codes verschijnen (zoals bijvoorbeeld storingen in de A&B-solenoĂŻden).

OPMERKING: De transmissie zit op dezelfde zekering als de MAF, O2-sensoren en ten minste één andere sensor - als een O2 kortsluiting maakt, blaast deze de zekering en gaat de transmissie in de noodloop. Zorg ervoor dat de transmissie stroom heeft en dat de zekering niet is doorgebrand voordat je iets anders doet.

Merk ook op dat veel problemen die zich voordoen als transmissieproblemen in feite PCM- of elektrische problemen zijn en zich buiten de transmissie kunnen bevinden. Probeer een andere PCM en controleer op schuren waar de kabels uit de PCM komen.

Ten tweede, plaats een manometer ($55 verzonden op Ebay, of bezoek een lokale transmissiewerkplaats) op de druktestpoort en ga een stukje rijden om de juiste leidingdruk te controleren. Basisdruk bij stationair toerental in P, N, OD moet rond de 70 psi liggen en rond de 140 psi in R. De maximale leidingdruk moet minimaal 190 psi zijn bij WOT in 1e of 2e versnelling, 225 psi is optimaal. Als de basisdruk laag is, is de transmissie of pomp versleten. Als de maximale druk laag is, controleer dan de EPC-solenoĂŻde. Als achteruit langzaam inschakelt en de leidingdruk niet oploopt tot minimaal 130 psi in achteruit, vervang dan de boostklep door een Transgo 0,500" boostklep (eenvoudige reparatie in de carterpan).

Pas op voor koelvloeistofverontreiniging - koelvloeistof zorgt ervoor dat koppelingsplaten loslaten en kost je dus een revisie! Transmissievloeistof vreet radiatorslangen! Als je tekenen van kruisverontreiniging vindt, los dan het probleem op en spoel beide systemen ONMIDDELLIJK grondig door.

Wat is "noodloop"? Dit is een foutmodus waarin de transmissie ofwel de elektrische stroom verliest ofwel de PCM alle elektronica deactiveert. De transmissie zal standaard naar maximale leidingdruk gaan. De bestuurder heeft achteruit en 3e versnelling, met handmatige 2e versnelling beschikbaar door de versnellingspook in 2 of 1 te zetten (maakt niet uit). 1e, 4e en TCC-vergrendeling zijn niet beschikbaar. Het zal de auto geen kwaad doen om er zo korte tijd mee te rijden, maar gebruik de handmatige 2e versnelling om de auto in beweging te krijgen en wees ervan bewust dat de transmissie meer warmte zal genereren dan normaal tijdens het rijden in de noodloop vanwege de verhoogde koppelomvormer-slippage tijdens 2e versnellingsstarts en geen vergrendeling in de 3e versnelling.

R&R = Remove & Repair (of Rebuild) = Transmissie moet worden verwijderd om het probleem op te lossen en moet mogelijk worden gereviseerd of vervangen.

Veelvoorkomende storingen op 4L60E, symptoom < oorzaak > mogelijke reparatie:
1. Langzaam, slippend of geen achteruit: "lo-reverse" koppelingen zijn versleten, vloeistoflekkage in het achteruit-aanbrengcircuit of gebroken sunshell. Het is mogelijk om een vloeistofprobleem te verhelpen door de checkball uit zijn kooi in de behuizing aan de achterkant van de transmissie te verwijderen (moet de klepbody verwijderen), of door een additief met hoge viscositeit toe te voegen, zoals Lucas Transmission-additief of een ander afdichtingsherstellend product. Kan ook een versleten boostklep hebben (kan in de carterpan worden vervangen).
2. 1-2 schakeling gebeurt niet bij WOT totdat je het gas loslaat: Beste geval: probeer de TPS te vervangen. Middengeval: lekkage in het 2e versnellingsaanbrengcircuit (servo-assemblage of 1-2 accumulator). Controleer dubbel met behulp van de manometer en let op een grote daling wanneer de PCM de 2e versnelling beveelt. Slechtste geval: slechte leidingdrukstijging (zie hieronder).
3. 1-2 Shift schokken bij WOT; vertraagde of abnormale 1-2 schakeling; Er is ALLEEN een probleem met de 1-2 schakeling: 1-2 accumulatorzuiger gebarsten of vastgeklemd in de boring. Controleer de gele veer in de accumbehuizing op breuk. Ook, als de wanden van de accumulatorbehuizing zijn bekrast, moet de behuizing worden vervangen. Eenvoudige reparatie in de carterpan.
4. 1-2 schakeling is vertraagd en hard, schakelt mogelijk niet in OD: Controleer de TPS op een soepele en lineaire elektrische respons over het gehele bewegingsbereik. Zo niet, vervang dan.
5. Trans schakelt niet op uit de eerste versnelling, de snelheidsmeter geeft altijd nul aan: VSS-storing. Eenvoudige reparatie aan de achterkant van de transmissie, maar de x-member moet eruit om toegang te krijgen tot de VSS.
6. Geen 3e of 4e versnelling: "3-4" koppelingen zijn versleten. R&R. De auto is veilig om in te rijden (in 2) totdat je hem kunt laten repareren.
7. Plotseling slijpend geluid zonder voorafgaande waarschuwing, voornamelijk in de 2e versnelling, het gedrag in achteruit kan abnormaal zijn; sunshell is gebroken. R&R. Probeer de auto niet te laten draaien of te rijden, anders kan er verdere schade ontstaan.
8. Alleen 1e en 3e versnelling, geen 2,4 of R; sunshell is gebroken of splines zijn afgeschoven. R&R. Probeer de auto niet te laten draaien of te rijden, anders kan er verdere schade ontstaan.
9. Geen 2e of 4e versnelling. 2-4 band slipt. Servo-afdichtingen kunnen beschadigd zijn (kan worden gerepareerd zonder de transmissie te verwijderen. Anders is de 2-4 band versleten. R&R.
10. Trans schakelt hard in de versnelling, auto voelt traag aan bij het wegrijden, geen 1e, 4e of TCC-vergrendeling beschikbaar, handmatige 2e, 3e en achteruit zijn de enige beschikbare versnellingen, CEL brandt: Transmissie staat ofwel in de noodloop of heeft de elektrische stroom verloren. Als er veel foutcodes in de PCM staan, controleer dan de zekering onder de motorkap die de transmissie van stroom voorziet, en als deze opnieuw springt, zoek dan naar een kortsluiting in dat circuit, zoals een O2-sensorbedrading die de uitlaat raakt. Controleer anders de PCM-codes op een bepaalde fout in de transmissie die ervoor zorgt dat de PCM deze in de noodloop zet.
11. Geen 1e of 4e beschikbaar; trans schakelt zelf van 2e naar 3e in D of OD en vergrendelt de converter: ShiftA-solenoĂŻde defect. Eenvoudige reparatie in de carterpan. Of een bedradingsprobleem van PCM naar trans.. of PCM.
12. Auto gaat in de versnelling maar voelt erg traag aan alsof de remmen slepen, maar hij rolt gemakkelijk (begint in de 4e versnelling), je schakelt handmatig naar 2 om hem in beweging te krijgen, als hij eenmaal beweegt, zet je hem terug in OD en de auto schakelt zelf van 3e naar 4e en vergrendelt de converter op het juiste moment: ShiftB-solenoĂŻde defect: Eenvoudige reparatie in de carterpan. Of een bedradingsprobleem van PCM naar trans.. of PCM.
13. Geen TCC-vergrendeling: Rempedaalschakelaars verkeerd afgesteld (altijd aan), TCC-solenoĂŻde defect (eenvoudige reparatie in de carterpan), TCC-koppeling versleten (moet de trans verwijderen en TC vervangen).
14. TCC altijd vergrendeld: TCC-aanbrengsolenoĂŻdecircuit kortgesloten naar aarde, TCC-solenoĂŻdeblokkade (eenvoudige reparatie in de carterpan) of TC kapot (moet de trans verwijderen en TC vervangen).
15. Verschrikkelijk geluid in 4e en voelt alsof de remmen aan staan: overloopkoppelingen worden toegepast als gevolg van een gebarsten of lekkende voorwaartse zuiger. Overloopkoppelingen zullen versleten zijn na 30 seconden van dit gedrag. Auto kan veilig worden bereden in D. R&R.
16. Zacht schakelen, geleidelijke prestatievermindering: Slechte leidingdrukstijging als gevolg van lekkende boostklep, verstopt EPC-filterscherm, defecte EPC-solenoĂŻde, of in het slechtste geval: lekkende afdichtingen overal. Transgo HD2-C kit repareert de eerste twee zonder de trans te verwijderen. Afdichtingshersteller kan het laatste probleem oplossen, maar waarschijnlijk R&R. Probeer ook een transmissiespoeling met BG-merkproducten (Firestone heeft het op voorraad).
17. Geen voorwaartse beweging in OD of D, maar L2, L1 en R werken: Voorwaartse sprag is kapot. R&R. Probeer de auto niet te laten draaien of te rijden, anders kan er verdere schade ontstaan.
18. Extreem harde schakelingen van P of N, normale schakelingen bij WOT: EPC (Electronic Pressure Control) solenoĂŻde defect. Eenvoudige reparatie in de carterpan. Repareer zo snel mogelijk, anders gaan harde onderdelen uiteindelijk kapot.
19. Luide knal, slijpend geluid, verlies van alle versnellingen en een vastzittende aandrijfas: afgebroken uitgaande as. Probeer de aandrijfas te wiebelen - als er meer dan 0,020" speling is, is dat het teken. R&R.
20. Trans lijkt lawaaierig bij het bewegen in 1e en achteruit, het geluid verdwijnt onmiddellijk als je naar N schakelt of de trans in de 3e versnelling gaat: Reactie planetaire is versleten als gevolg van hoge kilometers of onvoldoende smering. Geen kritieke storing, maar ook geen goed teken. R&R liever vroeger dan later.
21. Geen beweging in welke versnelling dan ook: pompstoring of totaal verlies van vloeistof. R&R, of vul de carterpan bij en vind de lekkage. Als er geen vloeistof meer in zit, vermijd dan het laten draaien van de motor totdat de trans is bijgevuld om pompschade te voorkomen. Om pompstoring te controleren, controleer je het vloeistofpeil met de motor uit, start dan de motor en controleer het vloeistofpeil opnieuw. Als het peil niet daalt wanneer de motor draait, is de pomp kapot.
22. Transmissie schakelt niet automatisch, alleen handmatig. Wissel in een bekende goede PCM, controleer de bedrading, controleer andere sensoren zoals VSS en TPS.
23. 3e versnelling start, kan handmatig door alle versnellingen schakelen. Wanneer de auto een tijdje is uitgeschakeld en dan weer aan, zal hij normaal lopen.: VSS dropoff met Hi-stall converter. De toerentallen zijn te hoog, maar VSS toont geen beweging. Gebeurt na een bandenbrandende take-off. Slaat geen code op, gooit geen CEL (ik heb gehoord dat hij een code opslaat als het 3 of meer keer gebeurt). Cure: Herprogrammeer PCM voor VSS dropoff -- PCMforLess weet ervan.
24. Vloeistoflekkage uit de voorkant van de trans waar de converter op aansluit; gedeeltelijk of volledig verlies van beweging: Voorste pompbushing is eruit gelopen. R&R. Mogelijk moet je ook de converter vervangen als de naaf is bekrast. Merk op dat een lekkende voorste afdichting meestal betekent dat de bushing eruit loopt (d.w.z. bel je lokale transmissiewerkplaats en plan een afspraak).
25. Koppelomvormer schokken in 4e terwijl vergrendeling is ingeschakeld; probleem verdwijnt wanneer het rempedaal licht wordt ingedrukt om de converter te ontgrendelen. Laat een werkplaats de leidingdruk controleren, en op voorwaarde dat er geen kleppen in het TCC-hydraulische circuit versleten zijn, vervang de koppelomvormer. Ook zal Lubegard Shudder Fix dit in ieder geval een tijdje oplossen. Of probeer een transmissiespoeling door een werkplaats die BG-merkproducten gebruikt.
26. Schakelen wordt plotseling erg hard. Bij het overschakelen van parkeren naar achteruit of rijden slaat hij in de versnelling. 1-2 en 2-3 schakelingen zijn ook hard. Alle versnellingen lijken te werken. Probleem kan intermitterend zijn: Controleer de TPS op een soepele elektrische respons. Als de respons springerig of onregelmatig is, vervang dan de TPS.
27. Alle vloeistof wordt door de ontluchtingsbuis gepompt: Verstopte koelleiding. Spoel de transmissiekoeler en koelleidingen door. Kan ook een overvolle transmissie zijn.
28. Auto gedraagt zich alsof hij in OD staat in neutraal, auto staat stationair vergrendeld in R, motor voelt belast aan in P, alle vier de voorwaartse posities werken prima: R&R: Interne kruislek die de voorwaartse koppelingen de hele tijd voedt. Hoogstwaarschijnlijk een gebarsten ingangshuis of gebarsten voorwaartse zuiger betekent dat voorwaartse koppelingen aan elkaar zijn gesmolten. Auto kan veilig voorzichtig worden bereden in voorwaartse versnellingen tot de reparatie.
29. Naaldlagers in de carterpan, eerste versnelling en/of achteruit kunnen lawaaierig zijn: Ofwel een torrington-lager of een planetaire lager is aan het einde. Trans zal uiteindelijk een luide, catastrofale dood sterven. Goedkoper om nu te reviseren (bespaart verdere schade aan harde onderdelen), maar vereist R&R. Het is berijdbaar totdat het kapot gaat.
30. 1-2 of 2-3 schakeling is langzaam/zacht boven gedeeltelijke gasstand: Trans is onderweg. R&R.

Ik volg deze draad veel en als je vragen hebt, stel ze gerust en ik zal mijn best doen om te antwoorden
Ik heb mogelijk een vreemde voor je... Ik heb een 2008 Chevy suburban 5.3/ 4L60E, de trans heeft 6 maanden geleden een verse revisie gehad. Ik heb nu ongeveer 2 weken vreemde RPM-veranderingen opgemerkt, die bij 65 stoomden, de RPM zou willekeurig ongeveer 300 schommelen. En toen schakelde hij 2 dagen geleden in OD en schakelde er meteen weer uit en weer in, weer uit. Ik heb de TCM gereset en hij reed de rest van de weg naar huis prima (ongeveer 20 minuten). Toen stapte ik de volgende dag in en reed ik 1/2 mijl en plotseling had ik geen acceleratie meer. Ik rolde naar een stop en deed het TCM-resetproces en het werkte nog 20ft.

BEWERKEN:
ik heb ook gemerkt dat de trans heet wordt, meestal rond de 195F. Ik kan ook de batterij 10 minuten loskoppelen, dan doet hij een 1-2 schakeling maar lijkt een beetje te slippen

#23 ·
Ik heb misschien een vreemde voor je... Ik heb een 2008 Chevy suburban 5.3/ 4L60E, de transmissie is 6 maanden geleden gereviseerd. Ik heb nu ongeveer 2 weken vreemde RPM-veranderingen opgemerkt, bij een constante snelheid van 65 mijl per uur fluctueerde de RPM willekeurig met ongeveer 300. En toen schakelde hij 2 dagen geleden in OD en schakelde er meteen weer uit en weer in, weer uit. Ik heb de TCM gereset en hij reed de rest van de weg naar huis (ongeveer 20 minuten) prima. Toen stapte ik de volgende dag in en reed ik een halve mijl en plotseling had ik geen acceleratie meer. Ik rolde tot stilstand en deed het TCM reset proces en het werkte nog 20 voet.

EDIT:
Ik heb ook gemerkt dat de transmissie heet wordt, meestal rond de 195F. Ik kan ook de batterij 10 minuten loskoppelen, dan maakt hij een 1-2 shift maar het lijkt alsof hij een beetje slipt
Hoeveel heeft die revisie gekost?

65 mph rpm drop is de converter die constant op slot en ontgrendelt. Vandaar dat het super heet is.

#26 ·
Ik heb een 2007 Envoy 4.2. Ik heb de motor vervangen en de pomp op de 4l60e beschadigd tijdens het huwelijk van de nieuwe motor en transmissie. Dus ik heb de transmissie laten zakken, de pomp vervangen en alle juiste vloeistofvulprocedures gevolgd. Ik heb niet aan de verbinding geknutseld, ik heb niets gedaan behalve alle elektrische bedrading losgekoppeld en weer aangesloten. Ik heb nu alleen de 1e versnelling en achteruit voelt alsof mijn achterkant vastloopt en beweegt pas na hoog toerental en stopt, helemaal geen uitrollen als ik het gas loslaat. Dit gebeurt niet in neutraal. Wat is dit? Ik heb alles 3 keer doorgelopen, help alsjeblieft.

#27 ·
Ik heb een 2007 Envoy 4.2. Ik heb de motor vervangen en de pomp op de 4l60e beschadigd tijdens de verbinding van de nieuwe motor en transmissie. Dus ik heb de transmissie laten zakken, de pomp vervangen en alle juiste vloeistofvulprocedures gevolgd. Ik heb niet aan de verbinding geknutseld, ik heb niets gedaan behalve alle elektrische bedrading losgekoppeld en weer aangesloten. Ik heb nu alleen de 1e versnelling en achteruit voelt alsof mijn achterkant vastloopt en beweegt pas na hoog toerental en stopt, helemaal geen uitrollen als ik het gas loslaat. Dit gebeurt niet in neutraal. Wat is dit? Ik heb alles 3 keer doorgelopen, help alsjeblieft.

#28 · (Edited)
Ik heb een 2007 Envoy 4.2 Ik heb de motor vervangen en de pomp op de 4l60e beschadigd tijdens de verbinding van de nieuwe motor en transmissie. Dus ik heb de transmissie laten zakken, de pomp vervangen en alle juiste vloeistofvulprocedures gevolgd. Ik heb niet aan de verbindingen geknutseld, ik heb niets gedaan behalve alle elektrische bedrading losgekoppeld en weer aangesloten. Ik heb nu alleen de 1e versnelling en achteruit voelt alsof mijn achterkant vastloopt en beweegt pas na hoog toerental en stopt helemaal niet als ik het gaspedaal loslaat. Dit doet het niet in neutraal. Wat is dit? Ik heb alles 3 keer doorgelopen, help alsjeblieft.
1e en achteruit zijn de enige handmatige versnellingen op een 4l60e. Dit betekent dat ze alleen werken op pompdruk. Dus je hebt de pomp niet correct geĂŻnstalleerd. Of de converter hergebruikt die de eerste pomp heeft opgegeten.

• Like
Reactions: Boostedbmw08
#29 ·
Ik heb de omvormer hergebruikt, maar de pomp was beschadigd omdat ik de omvormer niet goed had geplaatst. Er was geen oorspronkelijke schade en de omvormer was in goede staat. Ik denk dat ik de pomp correct heb geĂŻnstalleerd, maar ik zal het opnieuw bekijken. Zou dat ervoor zorgen dat de achteruit zo vast aanvoelt? Mijn eerste gedachte was een slechte omvormer. Hoe kwetsbaar zijn de omvormers? Sorry als ik onwetend klink, maar dit is de eerste keer dat ik zo uitgebreid aan een voertuig werk, gewoon om wat broodnodig geld te besparen.

#30 ·
Ik heb de converter hergebruikt, maar de pomp was beschadigd omdat ik de converter niet goed had geplaatst. Er was geen oorspronkelijke schade en de converter was in goede staat. Ik denk dat ik de pomp correct heb geĂŻnstalleerd, maar ik zal er nog eens naar kijken. Zou dat er echter voor zorgen dat achteruit zo stroef aanvoelt? Mijn eerste gedachte was een slechte converter, hoe kwetsbaar zijn de converters? Sorry als ik onwetend klink, maar dit is de eerste keer dat ik zo uitgebreid aan een voertuig werk, gewoon om wat broodnodig geld te besparen.
Het kost er twee.

#32 ·
Ik begrijp niet of de pomp niet correct is geĂŻnstalleerd en de 1e en achteruit alleen op pompdruk werken, betekent dat dan niet dat ze niet zouden werken?
Ze werken alleen op druk. Druk loopt ergens weg. Dus ik gok dat de converter die je niet hebt vervangen, de nieuwe pomp al heeft beschadigd.